Az AdBlue egy olyan karbamid oldat, amit a szelektív katalitikus redukciós (SCR) rendszerrel rendelkező autókban használnak, mégpedig úgy, hogy az említett katalizátor előtt, kipufogó rendszerbe fecskendezik be.Fő célja a nitrogén oxid emissziós értékek a csökkentése a dízel üzemű járművek esetén. 32,5% nagy tisztaságú karbamidot tartalmaz ioncserélt vízben, ezért nem mérgező és tárolása biztonságos.Nem robbanásveszélyes, nem gyúlékony és nem környezetszennyező. Az AdBlue a legtisztább szállítható folyadék kategóriába sorolható. Nem üzemanyag, nem is üzemanyag adalék és külön tartályban kell tárolni úgy a személy mint a tehergépjárművekben.
Utántöltése lényegében ugyan annyiból áll, mint egy tankolás. Abban az esetben hogyha a kezére kerülne, egyszerűen vízzel lemosható.Az átlagosan elfogyasztott AdBlue mennyiség alapvetően az elfogyasztott dizel üzemanyag 5%-a, ez azt jelenti, hogy átlagosan 5 liter AdBlue fogy el 100 liter dízel elégetése alatt Ebből következik, hogy lényegesen kisebb AdBlue tartály is elegendő mint amekkora az autó gyári üzemanyag tankja.AdBlue üzemanyagkártyával beszerezhető a benzinkutakon.A legtöbb autóban az üzemanyag nyílás mellett található az AdBlue töltésére szolgáló nyílás. Ennek általában kék a fedele, melyet elég lecsavarni, és feltölteni a folyadékot.Ügyeljen arra, hogy az AdBlue ne kerüljön érintkezésbe az autó fényezésével. Ha ez történik, akkor öblítse le bő vízzel, mert a folyadék károsíthatja a fényezést. Fontos! Üzemanyagkártya rendeléskor az engedélyezett termékkörhöz be kell állítani az AdBlue-t.
Ha a folyadék szint egy bizonyos érték alá csökken, a jármű figyelmezteti erről a vezetőt. Ha az AdBlue teljesen elfogy, a rendszer megengedi a vezetőnek hogy eljusson a legközelebbi benzinkútra, de csökkenti a motor teljesítményét és hideg indítás esetén blokkolja a motort az emissziós normák betartásának az érdekében.
Az AdBlue folyadék -11 Celsius-fokon megfagy, nem szükséges télire leengedni, mert a gyártók az AdBlue-ellátórendszer kialakításánál számoltak a fagyásveszéllyel, és fűtéssel, valamint más műszaki megoldással oldják meg ezt a problémát. Az adalékanyag minőségromlás nélkül olvad ki, nem károsítja a megfagyás.Nagyobb gondot okoz neki a túlzott meleg, tűző napsütésben, tartósan 35 fok fölött ezért nem célszerű tárolni.