Jelenleg kis túlzással akár két kezünkön is összeszámolhatjuk azon márkákat és modelleket amelyek a cégautós flották derékhadát jelentik. Az autók legtöbbször az Opel, Ford, Skoda és Volkswagen legkedveltebb típusai közül kerülnek ki szinte kizárólag dízelmotorral párosítva.
Emiatt a futamidő végén a nagy számban a használtautó piacra kerülő autók összetétele egysíkú és nincs összhangban a sokkal színesebb magánvásárlói igényekkel. Ennek sajnos kikerülhetetlen velejárója, hogy hosszú távon az érintett típusok várható eladási ára csökken, így ez mind a lízing cégek mind a felhasználók számára kedvezőtlen. Részben ennek köszönhetően is a cégautó szabályzatok egyre nagyobb mozgásteret adnak az autóválasztáshoz, rugalmasabban illeszkednek az egyedi igényekhez. Itt természetesen a lízingcégeknek is van feladatuk; felhívni az ügyfeleik figyelmét és alternatívákat ajánlani az ajánlatkérés során.
Új Személygépjármű flotta forgalomba helyezésMárka2019.01 - 122018.01 - 121FORD1191610142117%2SUZUKI109787284151%3SKODA107809871109%4VOLKSWAGEN86738084107%5OPEL55805570100%6TOYOTA51984451117%7RENAULT45743661125%8MERCEDES40293562113%9KIA38462518153%10FIAT35652606137%
Ahogy korábban is említettem a dízel motor továbbra is domináns a flottás autók esetén, bár egyre inkább látszik a nyitottság a kis hengerűrtartalmú, korszerű benzines turbómotor irányába, elsősorban alacsonyabb futásteljesítmény igénye esetén. Ami az autók felszereltségét illeti legtöbb autó esetén már elvárás a kihangosító vagy a fűtött ülés is de egyre több esetben kerül az autóba olyan hasznos opció mint a navigáció és tolató radar vagy a parkoló asszisztens. Ahol lehetséges javasoljuk a teljes értékű vagy szükségpótkerék kiválasztását a defektjavító készlet helyett.
Az alsó közép kategóriában a Focus /Astra páros komoly versenytársa a Kia Ceed és a Peugeot 308 ami kombi karosszériával is elérhető. Személyes kedvencünk a Honda Civic kombi, amely helyzetét nem könnyíti meg az autó árazása, de így legalább biztosított a magas maradványérték.
A felső közép kategória állóvizét felkavarja a Nissan Quashquai és a Ford Mondeo is. Itt az Insignia – Passat - Mondeo szentháromság mellet akár komoly alternatíva lehet egy crossover vagy SUV is, amennyiben belefér a keretbe. Fontos szereplő az új Toyota Camry vagy a harmadik generációs Ford Kuga. Ezek az autók gyakran magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak és emocionálisan is közelebb tudnak kerülni sofőrökhöz. Gyakran az is szempont hogy ne legyen ugyanolyan autóm mint a kollégámnak, szomszédomnak….
Egyre több szerepet kapnak szabadidő autók (SUV) a céges felhasználásban. Itt a Toyota C-HR és bemutatásra került, új köntösbe bújt Kia XCeed hoz felüdülést a megszokott modellek mellett. Maradványérték szempontjából jól szerepelnek a Volvo-k is legyen szó akár az XC-60-ról akár egy S60/V60-ról. Ha valaki elérhető árú 4x4-es autó keres a Dacia Duster lehet jó választás, nekünk legalábbis jó tapasztalataink vannak a megbízható Renault technikát felvonultató autóval
A prémium autók között a Mercedes C osztály, vagy a magyar gyártás miatt is reflektorfényben lévő CLA a befutó a BMW-k mellett.
További cikkeink:
Cégautó adó kisokosCégautó ÁFA-visszaigénylésCégautó - vásárlás vs lízing?Cég autólízing Magyarországon